Till startsidan
Start /Nyhetsarkiv /Support under sommaren

Support under sommaren

Under sommarmånaderna har Hjälpmedelsservice begränsad bemanning vilket gör att icke akuta supportärenden för Sesam och Visma webSesam kan ta längre tid än vanligt

Licenshantering under sommaren

Vi vill därför redan nu påminna er om att se över och skicka in ansökan för ändringar av befintliga eller skapande av nya licenser för ny personal. Detta eftersom hantering av licenser inte prioriteras under sommaren och inga nya licenser upprättas under vecka 28-31.

Supportärenden

Under sommaren är det viktigt att alla supportärenden skickas till Hjälpmedelsservice gemensamma mail för att säkerställa att alla ärenden blir hanterade: hjalpmedelsservice.karlstad@regionvarmland.se.

Hjälpmedelsleveranserna

Hjälpmedelsleveranserna planeras gå som vanligt från Hjälpmedelsservice men på grund av sommarsemestrar hos våra leverantörer kan leveranstiderna påverkas.

Bemanning

  • vecka 29 är bemanningen kraftigt begränsad vilket gör att färre inköp görs
  • vecka 30 är Hjälpmedelsservice helt stängt vilket medför att inga inköp görs

Under båda dessa veckor hanteras endast akuta supportärenden.

Trevlig sommar önskar Hjälpmedelsservice!

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?