Redovisning av bidrag
Redovisning av genomförd verksamhet sker i samband med ansökan om verksamhetsbidrag för kommande år.
Organisationer som fått bidrag, men som väljer att inte ansöka på nytt, ska inom fyra månader från avslutat verksamhetsår lämna in redovisning av genomförd verksamhet. Redovisningen sker digitalt och ska innehålla:
- Signerat årsmötesprotokoll.
- Verksamehetsberättelse
- Ekonomisk redovisning.
Om organisationen har upplösts ska även handlingar från beslutande möte skickas med.
Om redovisningen
Redovisningen görs digitalt. Om särskilda hinder föreligger kan redovisningen och obligatoriska handlingar istället skickas till oss per post eller mejl. Kontakta funktionsrättsstrateg för tillgång till aktuell blankett.
Frågor att besvara i redovisningsformuläret
Frågor från redovisningsformuläret för verksamhetsbidrag funktionsrätt. Observera att redovisningen ska göras digitalt.
- Information om er organisation.
- Uppgiftslämnarens kontaktuppgifter.
- Beskriv kort föregående års verksamhet och hur Region Värmlands bidrag har
använts. - Av vilken anledning söker eller får ni inte verksamhetsbidrag för kommande år?
- Ekonomisk redovisning.
- Övrigt
- Bifoga filer.
Om ett beslut upphävs efter att bidraget betalats ut, kan Region Värmland kräva att bidraget betalas tillbaka helt eller delvis.
Region Värmland har rätt att begära revision av en organisation som får bidrag.
Organisationer som fått bidrag, men som väljer att inte ansöka på nytt, ska inom fyra månader från avslutat verksamhetsår lämna in redovisning av genomförd verksamhet.
Beslut om bidrag kan upphävas helt eller delvis
- Om bidragsbeslutet har fattats utifrån oriktiga eller vilseledande uppgifter från sökande,
- om bidraget använts för andra ändamål än vad som angivits i ansökan,
- om verksamhetens inriktning väsentligt förändrats,
- om verksamheten upphört eller om begärd redovisning inte lämnats,
- om föreningen som fått bidrag sprider desinformation (falsk information med uppsåtet att påverka människor och styra opinioner).
Om ett beslut upphävs efter att bidraget betalats ut, kan Region Värmland kräva att bidraget betalas tillbaka helt eller delvis.
Region Värmland har rätt att begära revision av en organisation som får bidrag.
Organisationer som fått bidrag, men som väljer att inte ansöka på nytt, ska inom fyra månader från avslutat verksamhetsår lämna in redovisning av genomförd verksamhet.
Kontaktinformation
Har du frågor om ansökan är du varmt välkommen att ringa eller mejla oss.
Annelie Lindström
Funktionsrättsstrateg
Telefon: 010-831 42 29
E-post: bidrag.funktionsratt@regionvarmland.se