Till startsidan

Väl på plats

När du är på plats den 22 oktober finns det några praktiska saker som är bra att känna till. Läs här om parkeringsplatser, biljetter, garderob och mycket annat.

Konferensen äger rum den 22-23 oktober på Karlstad CCC i Karlstad.
Adress: Tage Erlandergatan 8, 652 20 Karlstad

Om Karlstad Congress Culture Centre

Cykla till konferensanläggen

Det finns gott om cykelställ i direkt anslutning till Karlstad CCC.

Ta bussen till konferensanläggningen

Busslinjer som stannar nära Karlstad CCC, samtliga inom en kort promenad på 2–5 minuter.

  • Linje S och 2 stannar på hållplats Karlstad CCC.
  • Linje 3, 4, 5 och 6 stannar på hållplats Östra Torggatan.
  • Linje S, 2 och 8 stannar på hållplats Hagatorget

Parkering vid konferensanläggningen

  • I direkt anslutning till Karlstad CCC finns 124 parkeringsplatser som driftas av Apcoa. Du kan betala med kort eller i appen Apcoa Flow.
  • Det finns möjlighet att ladda bilen utanför konferensanläggningen. Totalt finns åtta laddstolpar tillgängliga för besökare.
  • Det finns sex parkeringsplatser som är dedikerade för rörelsehindrade. Du parkerar kostnadsfritt i 24 timmar mot att du har ett giltigt parkeringstillstånd i framrutan.
  • Inom fem minuters gångavstånd finns det cirka 500 p-platser plus parkeringshus och parkeringsmöjligheter på gator.

Busshållplatser och parkeringsplatser nära Karlstad CCC

Sex olika informationsrutor med varsin bildikon: Min sida, program, deltagarlista, kontakt, hitta hit och allmän information. I bakgrunden en vy över vatten som möter himmel.

Du får en mobilapp i vilken du kan klicka dig viare till information om konferensen.

Innan konferensen får du ett sms till det mobilnummer du angivit vid bokning. I sms:et finner du en länk till vår konferensapp. Via konferensappen får du bland annat tillgång till biljett, deltagarlista, program, praktisk information om konferensen med mera.

Registreringen på plats startar klockan 8.30 och är sedan öppen under konferensdagarna.

Dagen innan konferensen får du ett sms till det mobilnummer du angivit vid bokning. I sms:et finner du en länk till din digitala entrébiljett. Glöm inte att ta med din biljett till konferensen, utskriven eller digitalt, eftersom det förenklar din inpassering till konferensen. På plats skannas din biljett och byts in mot en badge (namnskylt).

Namnskylt

Alla deltagare erhåller en namnskylt och av säkerhetsskäl ber vi er att bära den under samtliga konferensdagar.

Konferensavgiften inkluderar fika och lunch båda dagarna.

Lunch och fika

Vi väljer att servera lakto-ovo-vegetarisk lunch (kan innehålla mjölk och ägg). Även fikat är lakto-ovo-vegetariskt.

Lunch onsdag

Tortellini Alfredo med ostsås på tre sorters ost; västerbottensost, parmesan och gruyère, rostade småtomater, örtbakad grillost, ruccola.

Lunch torsdag

Kökets vegetariska biff smaksatta med duxell, serveras med potatis- och jordärtskockspuré, kantarellsås, ärtor från Värmland.

Middag och underhållning

På kvällen första dagen har vi middag och underhållning. För detta krävs en separat anmälan eftersom det inte ingår i konferensavgiften.

Middag och underhållning – en kväll att minnas

Specialkost

Har du i din anmälan angett kostavvikelse eller allergi? Då behöver du en specialkostlapp.

Efter att du checkat in och fått din namnskylt hämtar du din specialkostlapp vid ett bord i entréhallen. För middag får du specialkostlapp utanför restaurangen. Vid lunch och middag visar du lappen för serveringspersonalen.

Nödutgång

Konferensanläggningen har flera nödutgångar. Se dig gärna omkring i byggnaden så du vet var de finns.

Garderob

Det finns en bemannad garderob på entréplan. När du kommer in genom entrédörrarna hittar du garderoben till höger. Där kan du hänga ytterkläder och även ställa resväskor.

Toaletter

Det finns toaletter på alla våningsplan. Alla toaletter är könsneutrala.

Utvärderingsenkät

När konferensen är slut får du ett mejl med några frågor om dina upplevelser av konferensdagarna. Svaren kommer att användas vid planering av nästa nationella suicidpreventionskonferens, men också vid planering av konferenser som Region Värmland arrangerar. Tack till dig som väljer att bidra till kommande konferenser.

Föreläsarnas presentationer

Föreläsarnas presentationer kommer inte att skickas ut av konferensens planeringsgrupp och inte heller publiceras på webben. Orsaken är bland annat att konferensen inte kan garantera vilka rättigheter det finns för eventuella illustrationer.

Dokumentationswebb

Efter konferensen publiceras en dokumentationswebb med information från valda delar av konferensen.

Frågor om anmälan

Åsa Henriksen
Konferenskoordinator, Region Värmland
E-post: asa.henriksen@regionvarmland.se

Frågor om konferensen

Marika Andersson
Projektledare, Region Värmland
E-post: marika.andersson@regionvarmland.se

Frågor om konferensanläggningen

Caroline Zreloff
Projektledare, Karlstad CCC
E-post: caroline.zreloff@karlstadccc.se

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?